Onze huwelijksreis naar de Azoren! (Deel 6)

Zondag 16 februari

Wanneer we ’s ochtends de gordijnen opendoen, zien we dat het buiten heel erg witbewolkt is en dat het regent. We hadden voor vandaag een rondje eiland op het programma staan, maar we moeten maar even zien hoe ver we komen met dit weer. Uiteraard kan het hier elk uur en op elke plek weer omslaan, dus je weet maar nooit ;).

Na het ontbijt stappen we in de auto en rijden we naar Nordeste, een stad op het oostelijkste puntje van São Miguel. Onderweg rijden we over bruggen en langs mooie uitkijkpunten, maar we hebben maar zo’n 10 meter zicht haha. “Mooi is het hier hè? ;)”

In Nordeste aangekomen, lopen we richting een koffietentje. “We gaan anders eerst wel even wat drinken, totdat het een beetje opentrekt.” We zijn inmiddels allebei met een boek bezig en we lezen gezellig terwijl het buiten regent. (Dit is ook vakantie!) Ik bestel voor het eerst sinds eeuwen weer koffie en ik vind het stiekem wel heel erg lekker weer.

Na een uur is het weer nog geen moment verbeterd en we besluiten om dan maar een restaurantje te gaan zoeken om te gaan lunchen, haha. We merken wel aan alles dat het zondag is, het stadje is vrij uitgestorven. In het enige restaurantje dat open is, is wel veel volk te vinden en we bestellen allebei een sandwich.

Na het eten is het weer nog altijd onveranderd en we besluiten om maar weer naar het hotel te gaan. De 3 stadjes, een vuurtoren en een waterval die op het programma stonden, moeten maar even wachten.

In het hotel aangekomen heb ik zin om naar de spa te gaan. Ons hotel is een resort met spa en het lijkt me leuk om samen een massage te nemen. Daan vindt het ook wel een leuk idee en we trekken onze badkleding aan. In onze badjassen en slippers (zo lopen we elke dag ook naar het zwembad) gaan we eerst langs de receptie om te vragen of we de ‘valentijnsdeal’ zo kunnen doen. Op 14 t/m 16 februari is een duomassage heel goedkoop en dat leek me wel perfect! De andere massages zijn namelijk best wel aan de dure kant.

De receptioniste kijkt ons spijtig aan. “Het personeel van de spa werkt vandaag niet, ze hebben waarschijnlijk van tevoren niet nagedacht dat 16 februari op een zondag valt.” We lachen om de error (we kunnen vast morgen ook nog wel terecht voor deze deal) en besluiten om dan maar gewoon lekker te zwemmen. Alle valentijnsstelletjes zijn weer uitgecheckt en de rust is wedergekeerd in het hotel, chill!

Rond borreltijd gaan we weer naar de bar om te poolen en dineren we in het restaurant. We zijn hier best vaak te vinden, maar wij vinden het lekker om ’s avonds nergens meer heen te hoeven. Ons hotel is in die zin net iets te afgelegen om naar een ander restaurant te lopen. Het eten is hier gelukkig heerlijk!