Bij het Kruidvat is Dove in de aanbieding: 2 + 2 gratis. Ik kom eigenlijk alleen maar voor een nieuwe deodorant. Ondanks de actie besluit ik om er maar één te kopen. Onze voorraadkast puilt redelijk uit en je betaalt dan toch nog steeds meer dan je oorspronkelijk van plan was. Volgende keer maar weer!
Vóór mij in de rij staat een vrouw die overduidelijk wél gebruik maakt van de aanbieding. Deodorant, douchegel, conditioner, shampoo, alles wordt fanatiek ingeslagen. De kassière reageerde hierop: “Mooi hè, zo’n actie? Vind ik ook altijd zo fijn. Lekker inslaan die producten!” De vrouw betaalt en verlaat de winkel. Vervolgens ben ik aan de beurt met mijn bescheiden buit. “Had je het gezien? Er is een actie van Dove hè!” Ze kijkt me afwachtend aan, vast met het idee dat ik inderdaad naar de schappen zal lopen om meer producten te pakken. “Ja, ik had het gezien hoor! Volgende keer weer, voor nu is dit even genoeg.” De kassière slaat mijn product aan. “Je hebt gelijk hoor, anders zit je direct met zoveel producten. Soms koop je gewoon te veel.”
Achter mij staat een meneer met vier deodoranten. Terwijl ik wegloop, hoor ik haar enthousiaste verkoopstem direct weer: “fijn hè!!”
Altijd zo verleidelijk die acties! Haha, heerlijk zo’n caissière die haar commentaar aanpast op je aankopen 😉
Romy schrijft over.. Voor de thuisblijvers | 9 tips voor een staycation
Haha ja, ik hoorde de man achter me ook al gniffelen 🙂
Er is vast een psychologische verkopersopleiding, die het erin hamert: ‘De klant is koning, benoem elke aankoop zo jubelend mogelijk, wees het ALTIJD eens met elke klant!!! ‘ (en de klant maar denken: slijm niet zo mens…)