Weekendje Ameland – Vriendinnenweekend! (Deel 2)

Vorig weekend zijn we ter ere van Ilja’s 30e verjaardag naar Ameland geweest. Heb je deel 1 nog niet gelezen? Klik hier!

Zaterdag

Op zaterdagochtend ga ik met Dor op pad om broodjes te halen bij de Spar. Die winkel alleen brengt al een vakantiegevoel, laat staan de croissantjes en pistoletjes die we weer mee naar het huisje nemen!

Na het ontbijt krijgt Ilja een outfit van ons gepresenteerd: een strak jaren ’80 trainingspak met felle neonkleuren. Inclusief elastieken haarband: het staat haar fantastisch! Wij krijgen allemaal een bescheiden roze zweetbandje, zodat het duidelijk is dat we bij haar horen ;). We lopen naar de bushalte en hebben de ongelooflijke mazzel dat de bus net komt aanrijden. (Blijkbaar gaat deze 1 keer per uur, hahaha. #Livingontheedge).

In Nes stappen we uit, waar we twee elektrische tandems en een elektrische bakfiets hebben gehuurd. Ilja mag uiteraard in de bakfiets en krijgt de opdracht mee om mensen kushandjes te geven en om met zoveel mogelijk bordjes/huisnummers met ’30’ (en met props!) op de foto te gaan. Ze trekt veel bekijks en voert de opdracht keurig uit, haha!

We zoeven naar de vuurtoren (lekker hoor met die elektrische fietsen!) Rosalie trapt Ilja lekker voort op de bakfiets: die is als enige lekker aan het sporten haha. We maken hele toeristische foto’s bij de vuurtoren en daarna zoeken we een plekje bij een pannenkoekenrestaurant en lunchen we lekker op het terras.

Vervolgens is het mijn beurt om met Ilja te fietsen. Ik voer de elektrische begeleiding lekker op en zo gaan we een stuk sneller. Na een tijdje merk ik echter dat de batterij nu wel heel snel leeg gaat, oeps hahaha. (Sorry Rosalie XD)

We fietsen door Hollum (het grootste dorp van Ameland) en karren daarna door richting het strand. Het strand is heel erg mooi: een bijzonder stukje natuur! We maken er wat gezellige foto’s met props en het is een heel fijn moment! 🙂

Na het strand wisselen we van accu (haha, nog steeds oeps) en gaan we weer richting Nes. We brengen de fietsen terug en we halen wat snacks bij de Spar. Daarna bezoeken we wat winkeltjes en besluiten we dat het wel weer tijd is om terug te gaan naar het huisje. Helaas hebben we nu minder geluk met de bus, hahaha. We moeten eigenlijk drie kwartier wachten, maar na zo’n twintig minuten mogen we mee met een bus zonder dienst, zo lief!

In het vakantiehuisje nemen we een korte break en daarna is het tijd om te bowlen! Vooral Ilja is er super goed in en op een gegeven moment gooit ze de ene strike na de ander. Wow!

Na het bowlen gaan we uit eten en bestellen we poké bowls, groente salades en burgers. Het smaakt goed en we proosten op een gezellig meidenweekend! ‘s Avonds gaan we vrolijk verder met de tasjesworkshop en zingen we wat karaokeliedjes. Wat een fijne vriendinnen hebben we toch!

Zondagochtend

Vandaag is het alweer tijd om naar huis te gaan. ‘s Ochtends ga ik met Sonja naar de Spar om weer broodjes te halen. JEMIG wat een drukte! De Spar ging vandaag om 9 uur open in plaats van om 8 uur. De rij begon buiten al. Na zo’n kwartier waren we bij de broodjes en weer 10 minuten later konden we ze afrekenen. Toen we uiteindelijk weer naar het huisje liepen, zagen we dat de rij weer super veel langer geworden was. WOW, alles voor broodjes hahaha.

Na het ontbijt was het weer tijd om alle spullen op te ruimen en weer richting de boot te gaan.