Vakantie op de Veluwe (deel 2)

Lees hier deel 1 van de vakantie.

Na onze fietstocht in het park de Hoge Veluwe besluiten we om de volgende dag de fietsen even te laten staan. We rijden naar Zwolle en parkeren heel decadent bij de parkeergarage die direct naast het centrum ligt. We blijven toch maar een paar uur. We bezoeken wat winkels, drinken wat op een terrasje en gaan daarna in een park een boek lezen. In het park besluiten we om te gaan dineren bij de Librije – nee ok, mocht ik willen haha, het werd een heerlijke pizza!

Na het eten lopen we naar de parkeergarage, waar we uiteraard veel meer moeten betalen dan we bij het parkeren hadden verwacht. Nou goed, geeft allemaal niks :-). Omdat mijn ‘ik-wil-koffielikeur-fase’ nog niet voorbij is, besluiten we om te googelen naar een slijterij in de buurt die nog open is. Hattem it is! En ja hoor, nu ben ik inderdaad de trotse eigenaresse van een flesje Hattemse koffielikeur.

De volgende dag is het vrij regenachtig en besluiten we om in de middag wat rond te rijden met de auto. We stoppen uiteindelijk bij een gezellig dorpje waar we een cappuccino drinken. Drie keer raden wat we erbij kregen: een mini glaasje met koffielikeur en slagroom. Het achtervolgt me ;-). Uiteraard wilde ik daarna meteen op jacht naar slagroom, maar ik heb me netjes ingehouden. Er moet ook ooit nog een trouwjurk gedragen worden :-).

In de avond spreken we in Arnhem af met een ex-collega van Thomas. We drinken wat op het terras (voor mij thee, geen koffielikeur) en daarna gaan Thomas en ik nog een stukje wandelen. We ontdekken een heel mooi park, park Sonsbeek. Echt een aanrader als je toevallig een keertje in Arnhem bent!

De volgende dag gaan we een stuk fietsen naar Deventer. We kunnen gebruik maken van de fietsen bij het huisje (hoewel die iets te klein zijn), maar ik besluit toch om mijn spanningsboog te vriend te houden en om een e-bike te huren. Thomas gaat wel op een gewone fiets en dat levert leuke scènes op tijdens stukjes met flinke wind tegen, haha.

’s Avonds gaan we in Apeldoorn eten, bij restaurant Sizzles. We kiezen voor een 4-gangen verrassingsmenu en krijgen uiteindelijk een stuk of 8 gangen (inclusief amuse en dessert-amuse). Heeerlijk! Dit restaurant heeft geen Michelin-ster (en dus ook niet die prijzen ervan), maar wordt wel zo beoordeeld in de gidsen. Echt een aanrader als je ooit in Apeldoorn bent!

Na Apeldoorn, Zwolle, Arnhem en Deventer is nu Zutphen aan de beurt. Het is wat wisselvallig vandaag, maar tijdens een droog moment gaan we op een terrasje wat koffiedrinken. Er zijn super veel terrassen te vinden in de binnenstad, maar uiteraard kiezen wij er precies eentje uit die grenst aan een plein waar zo’n enorm apparaat de straat aan het schoonvegen is. “”Heh? WAT ZEG JE?” We hebben hier de beste gesprekken gevoerd, kan ik je vertellen.

Op vrijdag vertrekken we weer richting huis. Onderweg maken we een eerste tussenstop bij kennissen om te lunchen en daarna gaan we nog op kraamvisite bij vrienden (zoo schattig 😊).

We hebben een hele fijne week gehad! Thuis viel het ontvangstcomité wat tegen (Dirk was nergens te bekennen en Rover ging er ook snel weer vandoor), maar we hebben daarna wel lekker bij Laura en Daan gegeten.