Onze huwelijksreis naar de Azoren! (Deel 2)

Heb je deel één nog niet gelezen? Klik dan hier!

Dinsdag 11 februari

We worden lekker vroeg wakker en gaan vol verwachting naar het ontbijtbuffet. Dat is stiekem toch wel een heel leuk onderdeel van een verblijf in een hotel! Gisteravond hebben we al gemerkt dat ze heel goed kunnen koken en bij het zien van het ontbijtbuffet worden we niet teleurgesteld! Eindeloos veel broodjes, warme gerechtjes, ontzettend veel fruit, beleg, superfoods, champagne… wow!

We smullen van het lekkers en ik probeer een aantal dingetjes uit. Zo kom ik erachter dat zwarte knoflooksaus op een pancake NIET lekker is, haha. Ik had hem waarschijnlijk over het hartige toastje dat ernaast lag moeten gieten, oeps. Wist ik veel, ik dacht dat het stroop was ;).

Bij de receptie vragen we vervolgens om een paar mooie wandelroutes. Wandelen is toch wel een van onze favoriete bezigheden tijdens een vakantie in een mooi land! De dame achter de balie wijst ons aan welke route volgens haar het mooist is. Ze geeft ook aan dat er routes zijn waarbij je van tevoren de hulpdiensten moet waarschuwen, omdat het daar vrij gevaarlijk is. Ehh, laten we onze huwelijksreis maar niet te dramatisch van start gaan ;). We besluiten om de route te doen die zij ons heeft aangeraden en we gaan op pad!

Het is zo’n 30 minuten rijden naar het begin van de route en we stoppen eerst bij de supermarkt om lunch te halen. Super Nederlands regelen we broodjes, kaas en worst, hihi.

De autoroute loopt door de bergen en het uitzicht is zo mooi! Het is heel erg groen, we merken al gauw dat dit komt door de extreme afwisseling tussen zon en regen, haha. We parkeren de auto even later bij het uitzichtpunt “Vista do Rei” en we beginnen te lopen. Het is een route van ongeveer 7 km en al gauw hebben we een prachtig uitzicht over een dubbel meer met een soort brug ertussen. Onderweg lopen we langs veel koeien (lekker vertrouwd) en mooie groene stukken. De zee ligt vlakbij en we zien het water glinsteren, het is zo idyllisch!

Na een tijdje moeten we van ons wandelpad af en komen we op een stuk onverharde weg. Het wandelbord is dramatisch in de berm gevallen, waardoor we niet zeker weten of we rechtdoor of rechtsaf moeten. We gokken op rechtsaf (rechtdoor is alleen een boerderijtje voor zover we kunnen zien) en we klauteren over de weg. Een paar ‘asfalteermachines’ staan er verlaten bij, wij denken dat ze deze weg voor het hoogseizoen af gaan maken. Een kat springt uit de bosjes en loopt gezellig een stukje met ons mee.

Na een enorm stuk voorzichtig te hebben afgedaald op de ruwe weg, komen we uiteindelijk aan bij het dorpje (en het meer) Sete Cidades, zo mooi! Onze wandelroute stopt bij een kerkje en toerist als we zijn gaan we daar natuurlijk even naar binnen. Vervolgens trakteren we onszelf op een Kitkat- en een Toblerone-ijsje. Zo lekker! Grappig, we zien ook wat mensen uit ons hotel.

En dan is de route afgelopen. We hebben zo’n 2,5 uur naar beneden gewandeld en vanaf het meer zien we het beginpunt liggen. Boven op de berg. Zoek het zelf maar uit hoe je weer terugkomt ;). We wisten dit heus wel van tevoren, maar het is toch wel een beetje lullig wanneer je dan in een verlaten dorpje staat, hahaha. De bushalte is uitgestorven en er zijn slechts wat bouwvakkers aan het werk. De mensen uit ons hotel zijn uiteraard weer vertrokken, dus daar kunnen we ook geen lift aan vragen. (Al weet ik niet zeker of we dat gedaan zouden hebben hoor). Daan kijkt op Google Maps en ziet dat het zo’n 3 km (en 1 uur) omhoog wandelen is. OMHOOG. Ik treuzel rebels en heb eigenlijk geen zin meer. Wanneer je je instelt op een eindpunt in een route, dan betekent dit dat je mag stoppen, toch? 😉

Juist op dat moment komt er een taxichauffeur aangereden (HALLELUJAH) en we (ik) stappen heel dankbaar in, haha. Hij rijdt ons terug naar boven en ik geniet van elke steile helling die we nu niet hoeven te wandelen. 😉

Terug in onze eigen auto rijden we nog even langs de supermarkt: vanavond gaan we zelf hapjes eten op de hotelkamer en we halen broodjes en smeerseltjes. Ook shoppen we een kurkentrekker: de fles wijn die we op de eerste dag hadden gehaald had een kurk en we moesten de fles bij de bar laten openmaken, hahaha. Het concept schroefdop kennen ze hier geloof ik niet zo ;).

Tijdens het eten kijken we Lord Of The Rings (ja, dit is echt onze perfecte huwelijksreis!) en die avond gaan we zwemmen in het heerlijk verwarmde zwembad met sauna. Een luxe leventje zo!