Onze huwelijksreis naar de Azoren! (Deel 1)

De zee met mooie rotsen, pal achter ons hotel!

Hoewel ik er nog niet veel over heb gedeeld op de blog, kan ik wel zeggen dat onze bruiloft echt FANTASTISCH was! We zijn nu op huwelijksreis en we hebben het er zo vaak over hoe geweldig de dag verliep en hoe waar de clichés dan toch echt zijn. Mooiste dag van je leven, blablabla 😉 Nou echt!

Ondertussen zijn we hier in de Azoren heel erg aan het genieten van onze vakantie! Zoals altijd lijkt het me leuk om dit ook weer in een soort reisverslag weer te geven, zodat we dit voor altijd vastleggen op de blog :).

Maandag 10 februari

De wekker gaat om 04:30, vandaag gaan we op reis! In eerste instantie hadden we een veel latere vlucht geboekt (om 13:00 ipv om 07:00), zodat we gewoon lekker konden uitslapen. Helaas was deze vlucht geannuleerd en kregen we een paar weken daarvoor doodleuk het bericht dat we dus al vanaf 05:00 moeten inchecken op Schiphol. Oeffff. We bekijken het natuurlijk wel meteen van de zonnige kant: de huwelijksreis duurt zo alleen maar langer! 😉

Thomas haalt ons om 05:00 op (nogmaals duizendmaal dank!!) en vrolijk rijden we naar Schiphol. Het is de ochtend na de heftige storm in Nederland en we merken aan het weer dat het nog wel wat onrustig is. Op het moment dat Thomas ons afzet bij vertrekhal 1, begint het ook ineens keihard te waaien en te regenen. Die 10 stappen die we moeten zetten zijn toch genoeg… we komen doorweekt door de draaideur, hahaha.

Op het bord zien we staan dat we naar incheckbalie 1 en 2 moeten, dus braaf gaan we in de rij staan. Nadat we uiteindelijk na zo’n 10 minuten in de rij te hebben gestaan bij de balie aankomen, blijkt dat we alléén bij balie 1 kunnen inchecken. Oké, we hadden misschien op de monitoren kunnen zien dat TAP Portugal niet aan de tweede balie wordt ingecheckt, maar het is nog vroeg hè… 😉 We worden doorgestuurd naar de desks aan de andere kant en gaan daar opnieuw in de rij staan. Al snel komt er een vrouw naar ons toe en geeft ze aan dat we niet bij de balie mogen inchecken (ehh oké), maar dit zelf moeten doen bij de “Self check in”. Het gaat ontzettend moeizaam (de apparaten doen het niet) en ik ‘klaag’ voor de gein dat het zo vroeg is, dat we net getrouwd zijn en dat we eigenlijk gewoon verder willen. Uiteindelijk mogen we dan toch bij de balie inchecken. Ik vind dat je dat gewoon meteen al zelf zou mogen beslissen ;).

We hebben niet extreem veel tijd en gaan meteen door naar de bagagecheck en daarna naar de gate. Het boarden is al begonnen! In het vliegtuig zitten we even later naast een vader met een heel schattig kindje. Wel schiet het door m’n hoofd dat dit wel een herrie kan worden. Vlak voordat we opstijgen, komt de stewardess naar de vader toe en wijst ze hem de stoel achter ons. Chill, blijkbaar zit het vliegtuig niet helemaal vol en kunnen wij daardoor nu met z’n tweeën op drie stoelen relaxen!

De eerste vlucht naar Lissabon duurt bijna 3 uur. We hadden een klein beetje vertraging bij het opstijgen (we stonden in de rij omdat er gisteren zoveel vluchten vertraagd waren), maar verder verloopt het probleemloos. We krijgen nog een ontbijtje in het vliegtuig en we komen met 1 uur tijdsverschil rond 09:00 op Lissabon aan. De transfer is heel makkelijk: op het punt waar we de hal in stappen, bevindt zich onze gate ook bijna meteen. We besluiten om een toilet op te zoeken en om daarna wat te gaan lunchen.

Bij de toiletten wisselen we elkaar af, omdat we best wat handbagage mee hebben. Daan gaat eerst en ik wacht bij de spullen. Op het moment dat hij terugkomt, ga ik naar de dameswc. Op dat moment komt er een enorme vrouw (zowel lengte als omvang) de dameswc uitlopen. Ze heeft haar shirt onder haar kin en haar bh en uitpuilende buik zijn vol in het zicht. Ondertussen probeert ze haar riem dicht te hijsen ?!?! Zo loopt ze op Daan af, hahahahaha. Ik wissel een blik met Daan en daaruit blijkt dat we deze eerste ontmoeting met Lissabon héél bijzonder vinden, hahaha.

Vervolgens lunchen we met een salade en een wrap (even behoefte aan wat gezonds na al die cakejes en zoete broodjes bij het ontbijt) en kunnen we na een uur alweer boarden voor de tweede vlucht. Ook deze vlucht heeft wat vertraging, omdat er sprake is van overboeking. De stewardess geeft aan dat veel mensen de vlucht door overboeking niet hebben kunnen nemen en dit pas heel kortgeleden te horen hebben gekregen. Bij één vrouw is het helaas niet goed doorgegeven: ze trof een man aan op haar plek en moest alsnog het vliegtuig verlaten. Haar koffer moest er weer uitgehaald worden en zo duurde het allemaal vrij lang. Ik vond het alleen maar extreem sneu voor deze vrouw: zó vaak gaan er nou ook weer geen vluchten naar São Miguel.

Met deze vlucht vliegen we ook weer een uur terug in de tijd en na zo’n 2,5 uur komen we om 13:00 lokale tijd aan op de Azoren. Vanuit het vliegtuig konden we al zien dat het hier verdacht groen is ;). We wachten op de bagage en halen onze huurauto (een witte Mazda CX3 voor de liefhebber ;)) op. We stoppen eerst bij een supermarkt in Ponta Delgada, de hoofdstad. Daarna rijden we door naar ons hotel: het Pedras do Mar Resort in Fenais da Luz. Het hotel is heel nieuw en er hangt een heerlijke, rustige sfeer. Onze koffers worden met zo’n sjiek karretje naar de kamer gebracht en we krijgen een rondleiding (haha) in onze kamer. Op bed liggen rozenblaadjes en het uitzicht is heel mooi. Wauw, zo hoort het!

Die avond dineren we in het hotel en gaan we al vrij vroeg naar bed. Zo’n reisdag is toch altijd best vermoeiend, ook al zit je eigenlijk alleen maar op je kont ;).

Het bed ligt heerlijk en we hoeven gelukkig geen wekker te zetten! (Dat Daan z’n wekker de volgende ochtend vrolijk om 04:30 af zou gaan wist ik toen gelukkig nog niet ;)).