Een weekje Zwarte Woud!

Na onze vakantie in de Eifel zijn we zo’n 400 km zuidelijker gereden naar het Zwarte Woud. We houden thuis heel erg van het bos, dus kom maar op met die bomen! 😉

Zaterdag 27 juli

Om 10 uur vertrekken we uit ons huisje bij de Eifel, halen we wat eten voor onderweg en rijden we richting onze volgende bestemming: Alpirsbach. Na een tijdje laten we de weidse velden achter ons en wordt het op de navigatie steeds groener en groener. Met elke kilometer word ik enthousiaster. 😉

Wanneer we bijna bij ons dorpje Römlinsdorf zijn, zien we wel dat we echt in the middle of nowhere zijn beland. Bij het huisje hebben we geen WiFi (oei, haha) en er zijn hier een hoop omleidingen, waardoor we flink wat dooie dorpjes door moeten karren om de bewoonde wereld te bereiken. Het heeft wel iets. 😉 Stiekem is het denk ik wel goed dat we in de Eifel begonnen zijn, haha. Bij de supermarkt slaan we flink boodschappen in en ‘s avonds proosten we op onze nieuwe week!

Zondag 28 juli

Omdat we gisteren zo’n lang stuk in de auto hebben gereden, besluiten we om naar het bos achter ons huis te rijden om daar een klein beetje te wandelen. Het bos grenst aan het dorpje Dornhan en we parkeren de auto op het plein. “We hoeven geen wandelschoenen aan hè? – Neuh.” Oké, dat was achteraf niet zo’n handige beslissing haha. We lopen langs enorme bomen, schattige huisjes en blaffende honden die hun ogen niet kunnen geloven dat er echt ménsen langslopen. 😉

De rest van de zondag hebben we thuis gechilld, spelletjes gespeeld en ik heb héél wat afleveringen van Orange is the new black gekeken. Na een tijdje zijn we door onze internetbundels heen. “Nu wordt het echt kamperen.”

Maandag 29 juli

We rijden naar Freudenstadt om daar een wandeling te maken. We parkeren bij een hotel en doen een rondje van 13 km. Een heel leuk rondje, maar zooo slecht aangegeven. We zijn echt wel 6 keer verkeerd gelopen, waardoor we ‘s avonds op de teller zien dat we 15,5 km hebben gedaan, HAHA. Amateurs.

In het stadje kijken we rond, ploffen we neer op een terras met wifi (hahaha, afleveringen downloaden als een malle!) en drinken we een enorm glas bier.

‘s Avonds lijkt het ons leuk om uit eten te gaan bij een sushirestaurant. Wanneer we bij het ‘restaurant’ komen, concluderen we dat we dit toch niet echt uit eten te noemen is: het is een klein afhaalrestaurantje met wat tafels. Nou ja, de sushi is top! Geen vakantie zonder sushi. 😉

Dinsdag 30 juli

Vandaag gaan we opnieuw naar een rodelbaan! Het is hier allemaal wat verder weg en we zitten een klein uurtje in de auto. Ik heb ontdekt dat de passagiersstoel in Daan z’n auto helemaal plat kan (weet iemand toevallig of dat legaal is tijdens het autorijden?) en ik heb ongeveer een kwartier van de reis meegekregen. 😉

De rodelbaan torent even later spectaculair boven ons uit. Wanneer we een kaartje kopen, zien we ook dat het karretjes zijn waarbij je een gordel om moet! Daar ben ik even later zeer dankbaar om, het is een behoorlijk stuk steil omhoog langs een berg, heel leuk! Terwijl we keihard naar beneden gaan, word ik bijna ingehaald (hoe dan?) door de jongens achter me. Ze dachten vast dat je maar 25 cm afstand moest houden in plaats van 25 meter. 😉

‘s Middags rijden we naar het schattige stadje Wolfbach, waar we op het terrasje wat drinken.

Woensdag 31 juli

De stoeltjeslift van vorige week is goed bevallen, dus we gaan vandaag naar een kabelbaan. Het is zo’n anderhalf uur rijden naar Feldberg en we rijden diep het Zwarte Woud in.

Op een gegeven moment pakken de wolken zich samen en rijden we steeds hoger en hoger. Het dashboard van de auto geeft aan dat het nog zo’n 14 graden is en ik kijk nerveus giechelend naar mijn blote armen en benen. Zo flauw, het zou vandaag ook weer een bloedhete dag worden. Tja, met bergen hadden we hierin even geen rekening gehouden. 😉 Vanaf dat moment ‘spaar’ ik mensen die ook blote benen hebben en het zijn er helaas maar een paar tegenover de gigantische aantallen met afritsbroeken, tsss.

Na een half uur zit ik prinsheerlijk in mijn nieuwe vest (hahaha) in de kabelbaan naar boven. Wanneer we uit de kabelbaan stappen, hoor ik een ontzettend nostalgisch geluid: koeien met koebellen! Vroeger zijn we een paar keer naar Zwitserland op vakantie gegaan en ik vond dit geluid altijd zo grappig. Dor en ik hadden vroeger zelfs ook een eigen koebel, hahaha. Mam, hebben we die nog ergens liggen? Lijkt me stressverlagend om hem af en toe even om te hebben.

Boven op de berg wandelen we een uur (lekker vestje hoor) en gaan we daarna weer naar beneden.

‘s Middags bezoeken we de waterval van Triberg, een mooi natuurpark. Het kostte helaas wel 5 euro. Ondanks dat ik dit best begrijp, heb ik wel stiekem een kushandje naar IJsland geblazen, waar de watervallen drie keer zo groot en gratis zijn. 😉

Donderdag 1 augustus

Tijd voor de laatste lange wandeling! Vandaag gaan we voor 17 km, dus ik bid dat we niet te erg verkeerd lopen ;). We beginnen in het dorpje Kniebis. We lopen op een schattig kronkelig paadje in de bossen, dalen af langs een waterval en moeten even later flink puffen om weer boven bij een berghut te komen. Een heel mooi rondje!! Toch moet ik wel bekennen dat ik aan het eind van de wandeling wel heel veel lieve woordjes naar de auto van Daan heb gefluisterd.

Vrijdag 2 augustus

De laatste dag! Uitslapen, afval wegbrengen, uitgebreid lunchen, relaxen en uit eten in Alpirsbach. We hebben bewust een beetje een ‘saai’ dagje ingepland, zodat we morgen gewoon bijna zin hebben om weer een flink stuk te rijden. 😉

Zaterdag 3 augustus

Ik heb een pooooootje met vet. (….) Ik zie ik zie wat jij niet ziet. (….) “Oké ik heb een woord in m’n hoofd.”