C’était comment, les vacances? (Leerlingverslag van de vakantie in quarantainetijd)

Na een vakantie probeer ik altijd op te starten met een leuke activiteit. Altijd fijn om even op subtiele wijze van vakantie naar werk over te gaan! 😉

Voor vandaag had ik bedacht dat ze een Frans woord (of zin) moesten maken met hun voorletter, waarin ze de vakantie moesten samenvatten. De leerlingen met de K, Z & Y als beginletter heb ik even gematst met de C, S en I.

Deze antwoorden kwamen naar voren (een ‘/’ geeft aan dat dit een andere leerling was):

A: amusant / actif / acheter une nouvelle maison (= een nieuw huis kopen)

B: boeuf (direct daarna ging de microfoon aan: “mevrouw, ik heb rundvlees gegeten. Is dit woord dan goed?”)

C: cuisine / crémation. Helaas is dat ook de realiteit. Ik vond het sterk dat deze leerling dit toch deelde!

D: danser / dormir (= slapen)

E: étape. Ik vroeg aan deze leerling: “Hoe bedoel je dit?” De leerling: “Weet ik niet, ik weet alleen dat dit een Frans woord is.” We hebben er samen van gemaakt dat het een nieuw hoofdstuk in ons schoolleven is, op deze manier vakantie vieren ;). / Ennuyeux (= saai). Deze kwam toch ook wel vaak langs!

I: à l’intérieur / dessiner une image / intéressant

J: jeux vidéo!!

L: longue

M: “manger. Oui, j’ai mangé beaucoup.”

N: normal / Netflix!

O: orteil. Dit woord kende ik niet en ik vroeg de leerling dan ook om uitleg. “Mevrouw, dit is een teen! Ik heb mijn teen gestoten!” Haha, ik ga deze niet meer zo gauw vergeten!

P: parc

R: rapidement

S: regarder une série / soleil / superbe! Maar ook: “salade”. Ik vind vooral die laatste een mooie samenvatting, haha.

T: très zen!

Volg:
Share:

1 Reactie

  1. Omarij
    7 mei 2020 / 6:56 am

    Jouw originele na-de-vakantie-opdracht moet een zeer geslaagde uitwerking hebben opgeleverd: je kijkt zóóó blij op de foto! Je cursisten zijn beslist dol op je! Klopt hè?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge